Thursday, March 18, 2010


Najib gesa 'tawan' Piala Thomas
Oleh Anwar Hussin, S Anand Kumar dan Haspaizi Mohd Zain
bhsukan@bharian.com.my
2010/03/18



Jadikan kejayaan Chong Wei motivasi tambahan seluruh pasukan

DATUK Seri Najib Razak tampil meletakkan harapan tinggi ke atas skuad badminton negara untuk bertindak garang merampas kembali Piala Thomas menjadi milik negara, Mei ini.
Perdana Menteri berkata, sasaran itu adalah dorongan penting kepada Persatuan Badminton Malaysia (BAM) untuk menempa satu lagi sejarah membanggakan buat negara, tambahan kejayaan Lee Chong Wei mengungguli kejuaraan Seluruh England, baru-baru ini sebagai motivasi tambahan kepada setiap anggota pasukan. “Proses mencapai kejayaan itu bukan mudah. Semalam (kelmarin) saya berbual dengan Chong Wei dan Datuk Misbun Sidek... kalau kita dengar kaedah latihan mereka... menakutkan satu hari tujuh, lapan jam latihan.

“Chong Wei adalah pemain nombor satu dunia tetapi orang memperlekehkan dia kononnya tidak pernah memenangi kejohanan utama. Kemenangan Seluruh England melenyapkan segala tohmahan itu,” kata Perdana Menteri ketika berucap pada majlis jamuan tengah hari meraikan kejayaan Chong Wei bersama Ahli Parlimen di Bangunan Parlimen, semalam.

Turut hadir isteri Perdana Menteri yang juga Penaung BAM, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek; Presiden BAM, Datuk Mohd Nadzmi Salleh dan Misbun.

Najib berkata, kejayaan Chong Wei itu juga memberi rangsangan kepada Gagasan 1Malaysia.
“Insyaallah kita dah menang Seluruh England dan kita nak menang Piala Thomas... Datuk Nadzmi, tugas BAM seterusnya ialah bawa balik Piala Thomas untuk negara.

“Kerajaan akan terus memberi sokongan dan kita juga boleh memenangi pingat emas dalam acara badminton pada Sukan Olimpik satu hari nanti,” katanya.

No comments:

LinkWithin

 

blogger templates | Make Money Online